Az LG első 8K OLED TV-je, a 88Z9 a koreai piac után először az Amerikai Egyesült Államokban, Ausztráliában, az Egyesült Királyságban, Németországban és Franciaországban kerül forgalomba szeptemberben.
Az LG 8K OLED TV-je a márka többi csúcskategóriás készülékéhez hasonlóan támogatja az AirPlay 2-t, továbbá egyes régiókban a Google Assistant és az Amazon Alexa hangvezérlés funkciókat. A készülék képes feldolgozni a Dolby Atmos hangformátumot és a WiSA Ready minősítéssel kompatibilis WiSA USB adóval, külső vezeték-nélküli hangrendszer használatát is lehetővé teszi. Az operációs rendszer továbbra is a ThinQ mesterséges intelligenciával támogatott WebOS, amelynek legújabb verziója került a készülékbe és hozzáférést biztosít például az Amazon, az HBO és a Netflix streaming szolgáltatásokhoz is.


A képernyő mérete 88″, azaz 223 centiméter, felbontása pedig 7680 x 4320 pixel, ami pontosan négyszerese a 4K TV-k tudásának. A gyártó négy HDMI 2.1 bemenettel szerelte fel a 88Z9-et, így képes a 8K60Hz-es videojelek fogadására és olyan funkciók is bekerültek, mint a HDMI VRR, az eARC és ALLM, de a specifikációkból az is kiderül, hogy a VRR csak 4K felbontás mellett működik.
A VVR mellett a Dolby Vision és az Advanced HDR by Technicolor 4K-ig, azonban a HDR10 és a HLG már 8K-ig támogatott.


Egy másik probléma a 8K tartalmak hiánya. Jelenleg semmi nem utal arra, hogy hamarosan vagy egyáltalán valamikor érkezik a 8K Blu-ray specifikáció, a 4K és HDR tartalmak legnagyobb szolgáltatói, mint az Amazon és a Netflix, pedig nem jelezték, hogy kínálatukban a közeljövőben 8K tartalmak is helyet kapnak. Ennek köszönhetően az első 8K OLED TV elsősorban a saját algoritmusára kénytelen támaszkodni, ami a meglévő videotartalmakat skálázza magasabb felbontásra.
Az LG 88″-os 8K OLED TV-je 2019 3. negyedévében kerül kereskedelmi forgalomba, ára pedig nagyjából 38.000€ (kb. 12.000.000,-Ft) körül alakul. A pontos hazai megjelenésről és árakról jelenleg nem áll rendelkezésre információ.
forrás: lg